Brev:
Nok mad og væske?
26. februar 2004
Alder:
6 mdr.
Nok mad og væske?
Hej
Vores pige på 6 mdr. er godt i gang med skemaden. Hun er nu oppe på 3 måltider om dagen foruden, at hun bliver ammet 4 gange i døgnet. Men vi har svært ved at vurdere om hun får nok, især væske. Hendes måltider ser således ud:
- Vågner ved 7.00 tiden: ammes
- Kl. 9.00 Øllebrød lavet på mme fra fødslen, ca. 100-120 ml + pulver, hertil et glas med kold erstatning, ca. 30 ml.
- Sover fra ca. 9.30 - ca. 2 timer.
- Kl. 12.00-12.30 Hirsegrød lavet på samme måde som øllebrød, dog tilsat lidt frugtmos.
- Sover fra ca. 13.30 - ca. 2 timer
- Ammes ved kl. 16.00-16.30
- Kl. 18.00-18.30 grøntsagsmos blandet med mme og glas med mme ca. 30-50 ml.
- Ammes kl. 19.30 og sover til ca. 3.00-4.00, hvor hun ammes igen.
Hun har afføring hver dag, men der skal arbejdes noget for at få det ud. Hun bliver helt rød i hovedet, mens hun presser, men hun er ikke ked af det eller giver udtryk for, at det gør ondt.
Hvornår kan hun få et måltid mere, evt. om eftermidddag, så jeg ikke behøver at amme her. Og hvad med brød og kød, må vi begynde at tilbyde hende det?
Med venlig hilsen
June