Brev:
Er mælkeindtaget okay?
12. marts 2008
Alder:
6 mdr.
Er mælkeindtaget okay?
Hej Helen
Tusind for det seneste svar - Gustav kom over sultestrejken efter 1½ uge og så var alt normalt igen....
Undrer mig lidt over nu hvor meget mælk en dreng i hans alder skal have. Vi er gået over til 3 måltider om dagen og det går nogenlunde med og få grød mv indenbords, nogle dage dog bedre end andre.
Vores dag ser som regel således ud:
kl. 5-6 Flaske ca 200 ml og sover videre
kl 7 står op
kl 8 Morgenmad - Grød med frugtmos og vand af kop
kl 9.30 Puttes til formiddagslur med flaske tager ca. 50-100 ml
kl 12 Frokost - grød med frugtmos og vand af kop - prøver også med lidt brødhapsere
kl 14 puttes til eftermiddagslur med flaske 50-100 ml
kl 18 Aftensmad - eks. kartoffelmos med gulerod
kl 20 Godnat - vælling 200 ml
Gustav sover så fra 20 til 5-6tiden uden mad, hvilket jo er dejligt for moren. Er bare i tvivl om hans mælkeindtag er for lavt ?
Samtidig vil jeg høre om der er noget tidspunkt det er bedre end andre og putte ham på hans eget værelse. P.t sover han i egen seng ved siden af mig, men tænker selv at det kunne være en ide og få ham ind på eget værelse inden han bliver alt for bevidst - har du nogen erfaringer med dette ?
Ser frem til og høre fra dig - god påske
Venlig hilsen
Gustav's mor