Brev:
Gravid og forkølet
14. marts 2008
Alder:
0 mdr.
Gravid og forkølet
Hej Helen.
Først vil jeg lige sige tak for dit svar forleden. Abrikoserne har sat gang i min mave:-)
Ellers har ligamentsmerterne fortaget sig og er nu kun meget svage. Kvalme har jeg stadig ikke noget af - men jeg oplever en stor træthed om aftenen.
Jeg desværre gået hen og blevet forkølet. Ikke en forkølelse hvor det hele 'løber' men mit hoved er fyldt med 'hårdt' snot - og mine slimhinder omkring strube og stemmebånd føles ru og hævede. Jeg hoster kun lidt, men det er små slimklumper, der kommer op.
Jeg har ikke feber og mit energiniveau er kun ganske lidt nedsat (det er dog svært at skelne mellem træthed fra graviditet og fra forkølelen)
Jeg har lagt mig under dynen - og vil spørge om du har nogle råd i forhold til, hvordan jeg kommer hurtigst muligt ovenpå igen?
Normalt plejer jeg at drikke Vild Timian The, da det virker udrensende for slimhinderne - og ligeledes plejer jeg at tage et ordenligt skud A vitamin som giver samme effekt.
Men - A vitamin er jo ikke godt i store mængder når man er gravid - hvordan er det med timian the?
Er der andre husråd til at undgå at forkelelse bliver et længerevarende problem?
Og er der nogle symptomer jeg især skal være opmærksom på nu hvor jeg er gravid?
Mange hilsner
Tea