Brev:
Madplan - 6 mdr.
26. februar 2004
Alder:
6 mdr.
Madplan - 6 mdr.
Hej
Jeg har snart fået så mange gode råd om mad til min søn på 6½ måned, at jeg er ved at være lidt forvirret.
Han vågner mellem kl. 6 og 8, hvor jeg er begyndt at introducere øllebrød (ikke den helt store interesse endnu). Derefter sover han igen 2-3 timer. Hvis han vågner ved 9-10 tiden giver jeg ham fuldkornsgrød, hvis han først vågner ved 11 tiden får han grøntsagsmos, hvor jeg snart vil prøve at give ham fisk eller kød til. Om eftermiddagen får han fuldkornsgrød med frugtmos. Til aften får han igen grøntsagsmos med snart kød eller fisk til og frugtmos til dessert.
Han sover først ved 22-23 tiden. Han får majsvælling inden sengetid. Hvis han viser tegn på sult i løbet af aftenen, hvad kan jeg så tilbyde ham? Jeg giver ham modermælkserstatning efter hvert måltid, og vand imellem måltiderne.
I løbet af de næste par uger håber jeg, at denne madplan kan komme op at køre. Ser madplanen ok ud?
På forhånd tak.