Svar: Madplan - 6 mdr.
26. februar 2004
Alder:
6 mdr.
Madplanen ser fin ud og du kan roligt komme lidt kød eller fisk i grøntsagsmosen. Du skal tilsætte ca en spsk.fuld hakket kød eller fisk til en portion.
Hvis madplanen kører, så burde han ikke være råsulten om aftenen. Du kan derfor bibeholde madplanen og også fortsat give ham mælk eller vælling til natten.
Hvis I andre sidder og hygger med noget om aftenen, og han er med, så kunne det være en god idé at give ham lidt frugt. Det kan i alle spise. Han må fra 6 mdr. gerne få al slags frugt, både frisk eller kogt, men frugten skal dog stadig moses. Når han kan tygge kan I give ham bær og små frugtstykker.
En lille smule yoghurt eller A38 (med lidt frugt mos) må han også gerne få. Det skal dog være baseret på sødmælk og du skal undgå produkter med et højt sukkerindhold. Sålænge han ikke er ældre skal det stadig kun være små mængder yoghurt du giver, fordi proteinindholdet er stort. Men lidt er i orden.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske