Brev:
Når far skal putte...
14. marts 2008
Alder:
6 mdr.
Når far skal putte...
Kære Helen
Nu skriver jeg igen efter et godt råd. Denne gang om noget helt andet. Jacob er nu blevet 6 måneder og jeg har indtil nu været den der har lagt ham i seng om aftenen. Min mand arbejder hjemme så Jacob ser jo sin far hver eneste dag og de er meget glade for hinanden. Jeg har altid lagt ham fordi han er blevet ammet lige inden han blev lagt og jeg har aldrig haft problemer med at lægge ham i seng.
Jacob er utrolig morsyg for tiden, og har ofte svært ved at andre mennesker tager ham op og leger med ham længere tid ad gangen. Han er dog tryg ved sin far, men indimellem vil han også kun trøstes af mig. Jeg føler mig efterhånden meget afhængig. Jeg synes jo også at hans far burde kunne lægge ham i seng om aftenen, så jeg har forsøgt at amme ham nede i stuen så far kunne tage ham og lægge ham i seng. MEN han skriger og skriger så snart de går ind i soveværelset. Så snart han kommer over til mig er han stille og jeg kan lægge ham direkte ned i vuggen, synge en sang og gå.
Hvad gør vi for at farmand også kan lægge ham i seng engang imellem? Jeg mener... på et eller andet tidspunkt er jeg måske ikke hjemme om aftenen. Jeg er ikke tilhænger af at lade mit barn skrige til han falder i søvn og tror ikke på det gør noget som helst godt for nogle parter, men hvis jeg er den eneste der kan lægge ham i seng om aftenen kommer jeg jo aldrig uden for en dør.
Det er synd for min mand som er en fantastisk far og gerne vil hjælpe. Min mand er selvstændig og arbejder meget og nu er jeg bange for at jeg har gjort mig selv en bjørnetjeneste ved tit at tage over så han kan få ro til at arbejde. Han er meget sammen med Jacob i løbet af dagen, så det er ikke fordi Jacob ikke er tryg ved ham.
Har du et godt råd??
Derudover har Jacob fået sin første tand. Den er på vej op i disse dage og han har lige siden nægtet at spise skemad. Han har normalt en glubende appetit og spiser til tallerknen er skrabet men han kniber munden fuldstændig sammen og ser den anden vej. Jeg er klar over at det er normalt at have problemer med spisning når tænderne bryder frem men nu kører det på 5 dagen og det er længe synes jeg. Han har været meget medtaget af tandfrembrudet. Har været meget varm meget pjevset og meget træt. Ammes vil han dog stadig meget gerne..
Skal jeg bare vente og se hvad der sker? Kan du hjælpe med et godt råd?
Det var vist alt for denne gang. Glæder mig til at høre fra dig.
Mange hilsner fra
Trine