Brev:
Hvordan får jeg min datter til at tage mere på?
28. februar 2004
Alder:
3 mdr.
Hvordan får jeg min datter til at tage mere på?
Hej
Min pige er nu 3 måneder og har lidt meget af mavekneb og voldsomme opkastninger. Nu er der gået en uge, hvor hun ikke har kastet op, så det håber jeg er på retur, men maveknebene har hun stadig. Hun spiser ikke ret meget og i går var vi ved lægen og han vejede hende til 4600 g og måler 55 cm. Hun vejede 2300 ved fødslen og var 46 cm. Hun er født 4 uger for tidligt. I starten tog hun godt på, men de sidste 3 uger har hun kun taget 100g på om ugen. Det bekymrer mig, men lægen vil lige se tiden an 1 måned mere.
Jeg har prøvet alt med hensyn til hendes mavekneb, zoneterapi, kiroprakter, hun har spist hver 2. time, jeg har prøvet med hver 4. time, lagt hende til i forskellige stillinger, men det hjælper ikke noget. Hun har for 14. dage siden smilet for første gang bevidst, jeg har god øjenkontakt med hende og hun er meget nysgerrig. Hun sover ca. 5 timer om natten uden mad, ellers vil hun gerne spise ca. hver 3. timer max 10 min.
Hvad kan jeg gøre for at hun tager mere på?