Brev:
Hvad kan vi gøre for at få ham til at spise med glæde?
26. marts 2008
Alder:
9 mdr.
Hvad kan vi gøre for at få ham til at spise med glæde?
Kaere Helen
Hvad kan vi göre anderledes for at faa Oscar til at spise? eller skal vi bare acceptere at saadan er han?
Oscar elsker sine sutteflasker og elsker at lege med mad i haanden som f.eks. brödskorper eller frugt, men lige saa snart han skal skal have en ske i munden bliver den lukket og han drejer hovedet vaek. Han bliver som regel ogsaa meget utilfreds naar han bliver sat i sin stol for at spise, han skal hurtigst muligt have noget mad eller legetöj i haanden, saa han kan blive siddende lidt, ellers protesterer han kraftigt.
Vores dag forlöber saaledes:
Han vaagner omkring kl. 6, faar flaske mme 240 ml.
Ved 8-9 tiden faar han tilbudt gröd med frugtmos, spiser som regel intet eller kun faa skefulder.
Sover formiddagslur i ca. 1 1/2 time.
Spiser til frokost omkring kl. 11-12, gröntsagsmos med köd eller fisk, spiser igen intet eller kun faa skeefulde.
Faar en flaske mme 150 ml.
Sover eftermiddagslur paa ca. 1 1/2 time.
Ved 15-16 tiden faar han tilbudt gröd med frugtmos igen, men aldrig den samme som om morgenen. Hvis han ikkke har spist frokost, kan han spise rimeligt (nogen gange).
Nogen gange en powernap inden aftensmad ved omkring 17-18 tiden, som igen bestaar af gröntsagsmos og köd eller fisk.
Faar flaske mme 240 ml inden han kommer i seng kl. 20.
Kaere Helen, kan du give nogle gode raad, eller skal vi bare acceptere at vi har en sön som er meget kraesen, hvilket begge hans foraeldre var som smaa eller er der noget vi kan göre?
Hvor laenge skal man putte mme i mosen? Hvornaar kan man begynde at give smaa rugbrödsstykker, Oscar har kun to taender?
Det skal dog naevnes at Oscar har haft to mellemörebetaendelser inden for kort tid, hvilket formentlig ogsaa betyder noget for appetitten?
Med venlig hilsen
Lotte