Brev:
Gufle-mad - hvis det sætter sig fast i halsen
26. marts 2008
Alder:
6 mdr.
Gufle-mad - hvis det sætter sig fast i halsen
Kære Helen
Så er Maria efterhånden blevet 6 1/2 måned, og alt går rigtigt godt. Hun spiser hver dag en masse grød, mos mm og selvom hun endnu ikke har nogle tænder, er hun rigtig god til at tygge.
Jeg er så småt begyndt at servere forskellige stykker frugt (typisk stænger af mango, peberfrugt, tomat, banan, æble...) for at hun kan vænne sig til at få mere at tygge på og vi har også en enkelt gang prøvet med en rugbrødsskorpe. Hun tygger velfornøjet og hårdt, men min kæreste er ved at få et hjertestop hver gang, fordi han er så bange for, at hun får noget galt i halsen. - Og nogle gange sker det da også at hun får noget galt i halsen, men det er min oplevelse, at det altid kommer op igen.
Mit spørgsmål er så: Har han ret i, at det er for tidligt at starte med frugt mv på denne måde? Og i givet fald, hvornår skal man så starte?
Dertil har jeg også et andet spørgsmål: Er det rigtigt, at man ikke behøver at give jerntilskud, når barnet får min 400 ml MME om dagen?
Endnu engang tak for en god brevkasse!
Kærlig hilsen
Malene