Svar: Hvorfor så interesseret i hår?
28. februar 2004
Alder:
6 mdr.
Kære Jannie
Ja det er et helt almindeligt fænomen. Børn kan også begynde at nulre deres eget hår, når de er trætte og har brug for tryghed og ro.
Men også at nusse mors ører, øreringe eller halskæde, kan være det dejligste, når man er lille. Måske fordi det lille barn jo ligger i favnen og helt fra første færd lærer at fokusere på mors ansigt, altså hendes hår, ører og smykker. Der er altså noget trygt og genkendeligt ved lige netop disse ting.
Din datter er helt normal og meget glad for sin mor:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske