Brev:
Slut med natflaske og spise med ske selv
26. marts 2008
Alder:
9 mdr.
Slut med natflaske og spise med ske selv
Hej Helen
Først vil jeg lige sige at det går bedre med vores datter. Hun spiser igen, nogle dage mere end andre, men der spise og det er jo det vigtigste. Hun er begyndt at tage sin flasker fint.
Hun fylder 9 mdr i starten af april og derfor kunne jeg godt tænke mig at hun, kunne klare sig igennem natten uden en flaske.
Desværre er hun blevet lidt vænnet til at der listes en flaske i hende kl 00, når min mand går i seng. Noget vi gjorde fordi vi ønskede at sikre os at hun fik tilstrækkeligt, hun ville jo slet ikke tage flasken i det nødvendige omfang i løbet af dagen.
Men, nu hvor hun som sagt nærmer sig de 9 mdr og også er begyndt at genvinde sin appetit, så synes jeg at det må være på tide. Og nogle nætter går det da også bedre end andre. Hun puttes med en flaske kl. ca. 18.45/19.00 og kan mange nætter klare sig til ca. 0500, hvor vi så må give hende flaske, men det er vel også at sove igennem.
Så er der de gange hvor hun vågner hun ved midnatstid og så græder hun af sult. Dette sker typisk når det ikke lige har passet damen at spise tilstrækkeligt med aftensmad. Der giver vi så en flaske og så er der ro!
Vores datter får således 2-3 flasker i døgnet drikker rigtigt flot med vand i løbet af dagen. Vi er nede på 2-3 ml. laktulose. Trives eller rigtig godt.
Er strategien ok, eller har du en anden vinkel på dette.
Med hensyn til spisning, så kan jeg ikke huske hvornår det er man introducerer barnet for bestik, ske/gaffel.