Brev:
Ny plan for dagen - 5 mdr.
27. marts 2008
Alder:
5 mdr.
Ny plan for dagen - 5 mdr.
Hej Helen,
Foerst tak for en rigtig fin brevkasse - jeg bor i Mexico og derfor kan det vaere rart med lidt danske raad indimellem.
Min datter er nu taet paa 5 mdr. hun vejer naesten 9 kilo og maa vare omkring 70-72 cm. De sidste 3 mdr er hun startet med forskellig groentsagsmos og hun spiser med ske uden problemer.... hendes dag ser nogenlunde saadan ud:
Hun spiser groentsagsmos kl 6 lad os sige ca et par gode spiseskefulde... drikker derefter formula af 180 ml vand. hun tager herefter en times lur.
kl 8 kommer hun i bad hun kan godt herefter sove 30-45 min igen. hun faar en flaske kl 10:30-11 240 ml formula herefter er hun som regle vaagen laenge kan dog godt sove en time mellem 13-14...jeg tager hende ud og svoemme omrking 14:30 og saa spiser hun igen 240 ml omkring kl 15.
hun sover gerne 2 - 21/2 time herefter og jeg vaekker hende omkring kl 5:30-5:45...saa er hun aktivt vaagen til kl 19 hvor hun faar et bad og en flaske 240 igen og bliver lagt i seng ca kl 20:00...jeg ved godt det er meget vand i loebet af en dag...men her er meegt varmt og hun er vild med vand. vi er udenfor ca 4-5 timer hver dag...og jeg tror hun har et aktivt liv...
Mit problem er hun vaagner MEGET ofte kl 4 om morgenen og er frisk...kl 5 er ok for mig men 4 er tidligt. saa ligger hun ovre i sengen og loefter benene op i vejret og lader dem falde haardt ned (er det normalt?) ogsaa selvom hun sover nogengange. Jeg har provet at skifte ble i moerket og holde lyset slukket...hvis jeg taender lyset - faar jeg det stoerste smil og hun er klar til at lege.
Jeg er begyndt at give hende lidt vand i loebet af dagen bare ad plasticlaaget paa en flaske - lidt ad gangen - ingen problemer...hun tager det med smil.
Skal hun have mere skemad - eller skal jeg vente med det? skal hun have noget at drikke af kop nu...eller er det ok at give hende flasken efter ske-maden (hun drikker uden problemer 150-180 ml efter ske-mad) ...og nogen gode raad til hvordan hun kommer til at sove lidt laengere - bare lidt laengere!!!
Tak igen....for fine svar her som jeg laeser mange af!
Mimi