Brev:
Har fået børneeksem, hvad med mælk og skemad
27. marts 2008
Alder:
4 mdr.
Har fået børneeksem, hvad med mælk og skemad
Kære Helen
Vores datter er nu snart 4 mdr, her d 3, april og jeg vil så småt begynde med ske maden..
Jeg havde et fællesmøde med min mødregruppe sammen med vores sundhedsplejerske hvor hun snakket mad osv. hun snakkede også med hver enkelt og vi fik hende vejet. Hun er lidt lille i forhold til hendes kurve, hun vejer 5450 nu, fra start 3060. og oveni det har hun det sidste stykke tid haft meget tør hud foran på bryst og arme, det kikkede hun på og lige den dag, i foregårs var det blevet værrere og meget gult med lidt væske også, hun sagde vi skulle ringe til læge dagen efter.
Det er selvfølgelig hvad jeg lidt frygtede, atopisk børneeksem, hun er nu i behandling, har fået to slags cremer hun skal smøres med. kan se en lille forskel fra igår allerede.
jeg spurgte lægen om en masse ting med mad og hvad jeg ellers skulle tage højde for når hun nu har dette.. for det er noget hun vil have fra nu af ikk??? som jeg kan læse mig til, synes ikke min læge kunne svare mig på noget med hensyn til maden, så derfor skriver jeg til dig..
Er der noget grød man ikke skal give eller vil du foreslå jeg køber f.eks øgologisk og laver alt grød selv.. det vil jeg gerne og havde også tænkt jeg ville prøve det uanset, men hvor vigtigt er det??
Det kunne jo være jeg indimellem ikke havde tid og ville give hende købegrød??
Går selvfølgelig meget op i hun skal have det bedste, især med det her eksem. Hun har jo også som du kan læse tidligere haft stafylokokker og været indlagt osv..
Jeg købte igår på apoteket mælkeerstatning mod mælkeallergi, profylac (ret dyr..) måske det var en go ide.. synes ikke lægen kunne sige om det var godt at prøve..han vidste det vist ikke..
Gav hende en flaske med det igår, hun drak ok, men kunne godt se på hende det smager lidt underligt og det lugter ikke godt synes jeg, så hun fik i nat og imorges bare det grønne allomin som vi plejer. Hvad vil du mene her?? skal jeg prøve kun at give hende det??
Hun får ca 6 flasker i døgnet, og som regel med 160-180 ml. men aftalte med sundhedsp, at vi skulle prøve at fylde 200 i så hun kunne efterlade 10-20 ml så vi er sikker på hun er rigtig mæt, da hun som sagt ligger under kurven..
Håber du kan give mig lidt gode råd med det der eksem og skemad hvad der er bedst... smil - måske du kunne lave en plan for dagen med grød og flaske, hun spiser ca hver 4 time nu, om natten spiser hun en gang.. hun holder lidt forskelligt om natten, nogle gange meget lang tid, fra kl 20.30 til kl 03.00 og så fik hun igen kl 08.00 først.. hun bliver puttet ca. mellem 20-21. og hun sover på eget værelse ..
Mange hilsner
Pernille og Malou