Brev:
Grød uden komælk
28. marts 2008
Alder:
3 mdr.
Grød uden komælk
Hej Helen
Olivia er nu blevet 13 uger og der går jo ikke længe inden at hun skal til at have noget fast føde. Hun er en glad pige der har haft lidt mave problemer men det har vi gået klaret med noget zoneterapi og lidt laktolose.
Jeg har siden hun var ca. 4 uger slet ikke haft noget mælk til hende og da jeg har allergi får hun nutramigen fra apoteket. Hun spiser 4 flasker om dagen hvor der er 200 ml i og det hele forsvinder. Nu har vi så sat mængden op så hun får 230 ml pr måltid, det spiser hun så ikke helt endnu.
Hun sover godt om natten, har siden hun var 2 måneder sovet igennem og hun er her i påsken blevet flyttet ind på sig eget værelse uden problemer. Hun bliver putter omkring kl 22 og sover til kl 7 næste morgen. Jeg har hørt et sted at børn ikke må få mere end 1 liter mme i døgnet er det korrekt?? Men samtidig anbefales det jo heller ikke at de får grød eller vælling før at de er 4 mdr. Så hvad gør jeg når de 230 ml ikke længere er nok. Hun er 62 cm lang og vejer 6 kg og så vidt jeg kan se er det meget normalt.
Jeg har fået af vide at hun ikke må få noget grød eller vælling der er lavet på komælk, før hun er 6 mdr af hensyn til forebyggelse af allergi, men at det skal være lavet på vand eller mme. Jeg har også hørt at man kan få noget "pulvergrød" der kun skal vand i som er lavet på vand og ikke komælk. Ved du hvor man kan købe det henne, får i vores supermarked er det på mælk det hele. Jeg tænker at det er rart at have hvis man skal nogen steder.
Mange Hilsner
Heidi