Brev:
Vil ikke spise og tager ikke på - 6 mdr.
28. marts 2008
Alder:
6 mdr.
Vil ikke spise og tager ikke på - 6 mdr.
Hej Helen.
Jeg ved, at jeg netop har skrevet til dig, men tingene kan hurtigt ændre sig og jeg går og er så ked af det.
Min lille pige er netop blevet 6 mdr. og er altså ret mager, synes jeg. Hun trives dog fint rent udviklings- og humørmæssigt, men er virkelig blevet dårlig til at spise! Jeg fik hende vejet hos SP i onsdags til 7,25 og hun er ca 70 cm lang. Hun har således kun taget 150 gram på i løbet af en måned!!!!!
For ikke så længe siden fik jeg råd til en dagsplan fra dig, da jeg synes vi manglede lidt ny struktur og jeg gerne ville have lidt mere mad i hende. Siden da er det kun gået ned ad bakke. Jeg kan overhovedet ikke efterkomme planen - ikke engang tæt på, da hun ikke vil spise grød til morgen - heller ikke hvis jeg dropper morgenamningen!
Jeg prøvede med havregrød, gik tilbage til risgrød efter 3 dages forgæves forsøg og da det heller ikke virkede prøvede jeg majsgrød. Lige lidt succes. Nu er vi nået til, at hun overhovedet ikke gider noget som helst med en ske - heller ikke frugtmos....Hun vil dog gerne sidde med agurkestænger og griber eks efter maden når jeg spiser med hende på skødet.
Desuden står hun op umiddelbart efter tidlig morgenamning kl ca. 6, hvorfor hun er træt allerede 8-8.30 og tager kun 30 min powernap. Kan altså ikke få hende videre i søvnen. Derfor behøver hun at sove igen allerede kl 11 og idag sov hun eks 2,5 timer, da jeg gik en lille tur og tog liften med op da hun sov. normalt sover hun lang lur efter 12.
SUK!
Jeg synes heller ikke hun spiser nok ved brystet. Jeg giver hende bryst når maden mislykkes (nu hver gang), men hun er meget urolig og rejser sig flere gange op, så jeg kan lægge hende til måske 4 gange inden hun ikke gider mere og heller ikke gider tage det andet bryst. Jeg kan stadig malke lidt ud, så hun kan ikke have malket det tørt!??
Her til aften gav jeg hende bryst og malkede derefter 50 ml mere ud fra det andet bryst, som hun tog i flaske - det gad hun godt. En time efter fik hun lidt majsvælling ca 100 ml for at prøve det af og der spise hun godt. Ved ikke om det var nyheden med flaske, at hun selv kunne holde den eller hvorfor det lige gled ned. Hun har ikke tidligere villet have vælling.
Har aftalt med egen SP at jeg dropper skemad i op til 10 dage og kun ammer + supplerer med vælling, da jeg ikke tror, at jeg har mælk nok. Hun har set Sara i onsdags og synes hun ser frisk ud, men giver mig ret i, at hendes kurve er knækket og at hun ikke har så meget sul på kroppen, men trøstede mig med, at hun ligner sine forældre (vi er også slanke begge to).
Jeg ved ikke, om du har nogle gode råd til mig. Jeg er så bekymret og ked af det, da jeg synes at det lige gik så fint med maden. Jeg er meget bekymret for hendes vægt og trivsel, at hun er sulten men ikke gider ske eller bryst, så jeg faktisk underernærer hende. Hun har aldrig rigtig grædt efter mad, så det kan være lidt svær at vide, om hun er sulten nogle gange. Måske jeg har forsøgt at presse for meget mad og mælk i hende pga min frygt for hende?
Tusind gange undskyld for mit lange brev, men det afspejler nok det kaos og den frustration, der er i mit hoved og mit behov for en skulder at støtte sig lidt til....
Venlig hilsen
Karin