Brev:
Konstante natlige opvågninger
29. marts 2008
Alder:
13 mdr.
Konstante natlige opvågninger
Kære helen
Ja nu skriver jeg lige een gang mere..
Vores dreng er nu snart 13 måneder og sover stadig ekstremt uroligt. Vi har ingen problemer m at putte ham, men han vågner bare et utal af gange hele natten (hver halve-hele time, nogle nætter hvert kvarter en stor del af natten). Når han vågner kan det ikke betale sig at vente for længe m at give ham sutten el en tår vand el en finger at holde om. Han vågner simpelthen for meget op, hvis vi trækker den..og så er han GAL. Han trøstes forholdsvist let når vi opfylder hans "krav" men flere gange er det sværere og man kejler rundt m ham i sengen:-(
Han puttes i sin egen seng, der står i vores soveværelse (vi har endnu ikke et rum til ham alene, da vores datter sover i det andet værelse). Vi lægger os ved 22 tiden - men han er vågnet adskillige gange allerede inden vi er i soveværelset. Sent ud på natten forsøger vi at mindske hans opvågninger ved at lægge ham i vores seng. Det giver nu ikke så meget..
Kl. 5.15 står vi op, da han vågner og er SÅ vild for at få sin havregrød.
Han startede vuggestue i januar og det er gået super godt, han er tryg og glad hele dagen. Men det er også vores indtryk af ham, at han trives og er en glad dreng...om dagen! Han sover ca 1 time formiddag og nu 2-3 timer eftermiddag i vuggestuen.
Der er ingen sammenhæng mellem hans dårlige nattesøvn og andre ting (vuggestuestart, at han er begyndt at gå, meget el lidt dagsøvn/mad etc). Det er same same i store træk!
Vi overvejer "godnat og sov godt"-principperne med 1-3 min.intervaller, som du anbefaler som max og så bytte rundt på børnene, så vores datter sover i vores sovevær og han i sit eget værelse. Det virker bare ikke logisk. Han falder jo fint i søvn, når han puttes. Og han trøstes ofte let, når vi giver ham sutten etc. Det er bare så OPSLIDENDE!!
Har du andre forslag?
Kærlig hilsen ZZZZZZ