Brev:
Puttemetode - 13 mdr.
30. marts 2008
Alder:
13 mdr.
Puttemetode - 13 mdr.
Hej Helen
Vi har lige et spørgsmål omkring putningen af vores søn Malte på nu 13 mdr.
Vi har den sidste tid haft lidt uro omkring putningen; det startede med at far ikke kunne putte ham om aftenen og så heller ikke om dagen (hvilket han er meget ked af) og nu er der så også problemer for mig.
Vi putter kl 19.30 ved at læse en bog i vores seng, hvorefter bliver han lagt ned i sin seng, som står helt op af vores seng uden tremmer, så han kan kravle ud i vores seng. (Da han var ca 9 mdr læste vi om det (sove uden tremme) i et råd du gav en anden fam, som havde uro med gråd ved putning og det hjalp med det samme, han kunne vist ikke lide at være spærret inde).
Han får så lov at kravle lidt rundt i sin seng(ca 5 min) og så skal han gerne sove...vi bliver ved at ligge ham ned og putte ham mens vi ligger ved siden af ham, indtil han falder i søvn, det har taget ca ½ time indtil videre.
Han kravler op til mig i løbet af natten eller først på morgenen og så putter vi sammen til kl ca 7.
Dette har fungeret længe, men det går så ikke længere så godt (de sidste 14 dage er blevet værre og værre).
Han bliver ved at rejse sig, kravle rundet og vil ikke falde til ro. På det sidste er han begyndt at kammer over i total hysteri, hvor han kaster sig rundt og er ved at kaste op fordi han skriger helt nede fra halsen.
Det er vildt fustrerende, både for Malte og for os.....han er begyndt med at være længere og længere om at falde ned og ville sove. Jeg har prøvet at gå ud af rummet når han vil lege, for at vise at det ikke er ok at lege nu, og at jeg gerne vil putte ham, men så skal han ligge sig ned. Han begynder så at græde og kravler ud i vores seng, hvor jeg putter ham igen og igen, til han endelig dejser om, det kan godt være en time senere. Og nu er det først efter at han er kammet totalt over. Vi er endda begyndt at tage ham op igen.
Har du en god ide til hvad vi kan gøre, for at gøre det nemmere for os alle 3.
Du skal lige vide at Malte er blevet passet de sidste 14 dage (ikke over påsken) af mine forældre og fra idag skal min svigerinde passe ham, da vi endnu ikke har fået vuggestue plads.
Vi ser frem til at høre fra dig:)
Med venlig hilsen
Jane