Brev:
Antal grød og mos måltider
31. marts 2008
Alder:
4 mdr.
Antal grød og mos måltider
Hej Helen!
Har lige brug for lidt hjælp fra dig igen. Rasmus er nu snart 4 1/2 mdr. og godt i gang med skemad. Han får grød til frokost og mos til aftensmad og vælling. Hans dag ser ca. sådan ud:
kl.5.00-6.00. 200 ml. MME
kl.8.30.-9.00 MME svinger hvor meget han spiser
kl.9.00. formiddagslur
kl.11.30.-12.00. Grød +vand af kop. (Er i tvivl om jeg også skal tilbyde ham MME af flaske?)
13.00/13.30.Lur til ca. kl.16.00. (Hvis jeg giver ham MME der vil han ikke have mos til aften)
kl. 17.30. MOS +vand af kop. (Det er ikke muligt at flytte dette måltid da den store er sulten på dette tidspunkt)
kl.19.00. 200 ml. MME
kl.22.00 el. når vi går i seng. 200-250ml. majsvælling
Mit spørgsmål går nu på om hans dagsplan ser fornuftig ud? Er det for meget med 3 måltider der ikke er MME hans alder taget i betragtning?
Et andet spørgsmål går på hvornår man kan begynde at slappe lidt af i forhold til at kraniet bliver skævt? Har nemlig kæmpet med at få ham til at ligge hovedet til begge sider (ikke noget alvorligt) men alligevel noget vi har været vældig OBS på. Kan vi begynde at slappe af nu, og selv lade ham vælge side?
Kærlig Hilsen
Lone