Brev:
Start på grød?
31. marts 2008
Alder:
3 mdr.
Start på grød?
Hej Helen
Jeg har en søn, der fylder 16 uger i denne uge og jeg vil meget gerne i gang med grød. Jeg kender anbefalingerne for fuld amning i 6 mdr., men jeg er meget opsat på at komme i gang med grøden i den fjerde måned, som jeg gjorde med min datter, der i dag er 5. Skal jeg vente til han er fulde 4 mdr. (dvs. på hans 4 mdrs. fødselsdag) eller kan jeg starte nu?
Han virker interesseret i vores mad, vejer ca. 7 kg, og jeg føler at han virkelig suger alt ud af mine bryster i øjeblikket. Samtidig virker han generelt ikke helt tilpas, småsur med kun et kvarters smil i ny og næ i løbet af dagen, hvilket jeg godt kunne forestille mig skyldes sult.
Hvis du anbefaler mig vælling, hvad gør jeg så, når det skal være allergivenligt? Vi har ind imellem brugt Profylac, når vi skulle supplere lidt.
Jeg ved, at det videnskabeligt er bevist, at kun de første 4 måneders amning er med til at reducere allergi. Måned 4-6 anbefaler man amning af ernæringsmæssige årsager. Hvilke årsager er der her tale om?
Mine 3 spørgsmål er opsummeret her:
1) Skal jeg vente til han er fulde 4 mdr. (dvs. på hans 4 mdrs. fødselsdag) eller kan jeg starte nu?
2) Hvis du anbefaler mig vælling, hvad gør jeg så, når det skal være allergivenligt?
3) Måned 4-6 anbefaler man amning af ernæringsmæssige årsager. Hvilke årsager er der her tale om?
Jeg ser frem til dit svar.
Mange hilsner
Anne