Svar: Vil først have vælling når han er puttet
31. marts 2008
Alder:
4 mdr.
Kære Karen
Hvor er det dejligt at høre fra dig og rigtig dejligt at høre at I har det godt alle sammen og at du får den hjælp du har behov for:o)
Det lyder som nogle skønne drenge du har og jeg skal lov for at lillebror er glad for mad! Og hvor er det en flot vægt han har!:o) Man kan selvfølgelig godt diskutere brug af flaske i sengen, efter tandbørstning, men helt ærligt - hul i det. Det fungerer smadder godt med den vælling i sengen, jeg synes du skal lade lillebror beholde den rytme, han er trods alt ikke særlig gammel og det vigtigste er at han forbinder det at skulle sove med noget trygt og rart, at han falder til ro og nyder at ligge i sin seng og det gør han - det er alfa omega.
Det er helt alderssvarende at han har behov for en flaske for at sove om aftenen og også har behov for en flaske om natten. Når han drikker så mange ml som han gør, så er han også sulten og skal have sin mælk, så er sutten ikke nok.
Det kan godt være at det er en vane I har skabt, - rutinen med at få flasken i sengen, men fungerer det ikke okay? Og er det så ikke en okay rutine lige nu...
Det er helt okay at storebror giver lillebror lidt agurk i hånden. Brødskorper er for tidligt på grund af glutenindholdet, - han bør ikke få noget med gluten før 6 måneders alderen. En kold gulerodsstang kunne også være en idé, men ellers er det lidt begrænset, hvad du kan give ham, når han ikke er ældre. Det hænger også sammen med at han jo har sine to små tænder og derfor kan han hurtigt få bidt et stykke af - så hold godt øje med ham, hvis du tilbyder ham noget i hånden:o)
Rigtig meget held og lykke fortsat til jer alle fire:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske