Brev:
Gylp og vægt
1. april 2008
Alder:
5 mdr.
Gylp og vægt
Hej Helen
Jeg har lige et par spørgsmål. Er lidt i vildrede efter et besøg af vores sundhedsplejerske idag.
Aksel blev vejet og fundet lidt for let :-) Han vejer 7,3 kg og måler 67 cm. Det er lidt i underkanten fik vi at vide. Han er snart 5½ måned og meget meget aktiv. Han ligger ikke stille, med mindre han sover. Han spiser godt og får mos 3 gange om dagen. Jeg har dog rationeret det lidt, og kun givet ham 1 dl pr måltid af hensyn til hans mave. Han har nemlig haft lidt problemer med hård afføring. Vores ssp mente at vi bare skal give ham al den mos/grød han vil have, så det får han fra nu af. Han drikker vand af kop til, uden problemer.
Vores problem er, og måske grunden til at han ikke har taget så meget på, at han gylper rigtigt meget. Især når jeg har ammet ham. Jeg kan ikke tro at der er meget der bliver tilbage med de mængder der kommer op. Hvad kan vi gøre ved det?? Har prøvet at sætte ham op/ lægge ham ned osv. uden held.
Jeg skal tilbage på arbejde 1-2 dage om ugen og han skal derfor passes i 3-4 timer af henholdsvis far og mormor. Vi skal derfor have lidt modermælkserstatning klar, som back-up, hvis han skulle blive mere sulten. Hvilken slags anbefaler du, når man ser på hans gylperi og maveproblemer??
Jeg vil også gerne trappe amningen lidt ned, da han har fået to tænder og er begyndt at bide. :-( Jeg har prøvet at råbe av (det kommer helt af sig selv), men synes ikke rigtigt at det hjælper. Hvor mange gange, i dagstimerne, skal man amme i den alder Aksel har? Jeg ammer nu lige inden han bliver lagt til lur, dvs ca. 3 gange, er det nok?
Håber at du kan hjælpe mig. Er lidt stresset over situationen.
Tusind tak for en fremragende brevkasse.
Kærlig hilsen
Kaye