Brev:
Amning og mellemmåltider
1. april 2008
Alder:
8 mdr.
Amning og mellemmåltider
Hej Helen
Lige et par konkrete spg. fra mig.. igen :-)
Mine piger er 8 måneder gamle idag og en typisk dag for os ser således ud:
6-7: Vågner og ammes (Ammes nogle gange inden formiddagsluren i stedet. Jeg kan ikke helt bestemme mig for hvad der er bedst...)
7-8: Morgenmad: Havregrød m. diverse toppings
9: Formiddagslur i 1 til 1,5 time
11: Middagsmad: Brødhapser og mos
12: Ammes
12 – 13: Middagslur i 45 min til 1,5 time
14 – 15: Flerkornsgrød med frugt
16 - 17: 45 min eftermiddagslur
17,30 – 18,30: Aftensmad: Indtil nu grøntsagsmos med fisk eller kød, men vi er ved så småt at begynde at give "voksen-mad" med grøntsagsmos til supplering så de bliver ordentligt mætte hvs ikke lige det falder i damernes smag! :-)
20: Ammes og puttes
23 - 24: Ammes
2 - 4: Ammes
- Ammer jeg for meget? De tager godt fra når de får mad, men virker også (meget) glad for de ammetår de får.
- Hvis jeg skal amme mindre kan jeg godt være bange for om de får væske nok. De får vand af kop hver gang de får mad, men jeg synes det er svært at se hvor meget de reelt får ned, da der løber ret meget ved siden af.
- Hvilke mellemmåltider jeg kan/bør give yderligere? De kan godt lide at gumle på agurk, frugt, en bolle osv. men jeg mangler at få sat lidt i system hvornår de skal have det. :-)
- Jeg ved at de burde kunne undvære amningen ml. 2 og 4 men vi kan ikke helt overskue at tage kampen.... vi håber vist lidt at de en dag bare ikke vågner! Kan vi gøre noget ved maden om dagen for at fylde dem mere op? Og ellers må vi vel prøve at give dem vand, ikke?
- Endeligt skal jeg høre om du ved om man må give små børn quinua engang imellem i stedet for f.eks. ris?
Hilsen
Mig