Brev:
Babykost
1. april 2008
Alder:
6 mdr.
Babykost
Hej Helen
Jeg har en dreng fra 5.10.07 som har en god appetit, hvilket jeg naturligvis er rigtig glad for. Han vejer omkring de 8 kilo nu.
Jeg er så småt begyndt at give ham havregrød og øllebrød hvilket han godt kan lide. Jeg er ligeledes begyndt at give ham 4 måltider om dagen, trods det at jeg kan læse mig til at det umiddelbart er lidt meget i forhold til alderen. Jeg har gjort det fordi han virkede klar til det og sulten! Og, det fungerer rigtig godt, han er som sagt sulten og ikke særlig glad for at få flaske, andet end om natten.
Mit spørgsmål til dig er om du kan guide mig lidt i forhold til hvad jeg skal give ham af grød og om du tænker det er ok den måde jeg gør det på. Jeg har idag forsøgt med en agurkestav og lidt melon - begge dele til stor begejstring for min dreng. Jeg starter op på jerndråber imorgen.
Et typisk døgn ser sådan her ud;
vågner tidlig morgen (kl.6) nogle gange mme
morgenmad havregrød m. frugtmos(kl.8)
sove mellem 9 - 10
ca. 12 frokost kartoffel med gulerød eller brocolli (tænker at jeg nu kan begynde med fisk, kød, andre grøntsager mm)
sove 2-3 timer
eftermiddag (ca.16) risgrød eller øllebrød med frugtmos
aften (18.30) kartoffelmos m. grøntsager
kl. 20 lægges til at sove
Han vågner typisk 2 gange for at spise om natten og spiser mellem 150-180 ml. mme pr. gang.
Han kigger længselsfuldt efter os når vi spiser og blev som sagt meget begejstret for at få lidt at gnave på idag, så jeg vil gerne begynde at give ham mere af det - er det for tidligt med rugbrød, kunne jeg evt. give ham tvebakker eller skal jeg blot gå videre med agurk og blød frugt. Hans kartoffelmos er kun moset med gaffel og er ret grov men det går uden problemer - faktisk virker han glad for at få noget at tygge på. Han spiser en tallerkenfuld til hvert måltid.
På forhånd tak
Med venlig hilsen
Mette