Brev:
Spørgsmål om mikroovn, A38, mme i grød m.m.
2. april 2008
Alder:
7 mdr.
Spørgsmål om mikroovn, A38, mme i grød m.m.
Hej Helen
Så er jeg på banen igen med spørgsmål: (min datter er fra 16 august 2007)
1) Skal jeg egentlig stadigvæk koge vandet til mme - altså til min datters flasker? Vi koger jo ikke selve flaskerne længere (vi blander først mme lige før hun skal spise den)
2) Må hun spise riskiks? - jeg har ikke kunne finde nogen helt uden salt
3) Må hun få A38 eller yoghurt naturel?
4) Jeg laver det meste af babymaden i mikrobølgeovn, men nu har jeg fået at vide, at det må man vist ikke - er det sandt? Jeg laver grøden i den, og nogle gange koger jeg grønsager i den
5) Jeg diskuterede lige med nogle om mme, og om det må koge. I mine opskrifter står der, at man skal tilsætte det i maden efter det har kogt. Men i andre opskrifter står der, at man skal koge det med. Jeg troede ikke mme må koge (når man blander det, må vandet jo ikke være for varmt)
6) Jeg har den sidste tid bare lavet grød på vand, melet/flagerne og tilsidst tilsat fedtstof. Jeg har ikke tilsat mme eller sødmælk, da grøden har haft en fin konsistens. Er det forkert, at jeg ikke gør det? Min datter vejede 8.700 g og var 72 cm lang, da hun var 7 mrd.
Tak for dine forståelige og dejlige svar tilbage! :) Det er super lige at have en rådgiver i dig.
Venlig hilsen
Astrid