Brev:
Kost til 6½ mdr. gammel dreng
29. februar 2004
Alder:
6 mdr.
Kost til 6½ mdr. gammel dreng
Hej Helen
Min søn Daniel,¨på 6½ måned, bliver hovedsagligt ammet og får mme. Jeg er startet på arbejde, hvor jeg er væk fra kl. 7.30 til 15 dagligt.
Hans kostplan ser således ud:
kl.7: amning
kl.9-9.30: mme på flaske
Sover fra ca. 9.30-11.30
Ca.12.00: Købegrød og vand af kop. Mme. tilsidst.
I løbet af eftermiddagen får han lidt mme. igen på flaske, hvorefter jeg ammer ham kl. 15. når jeg kommer hjem.
Ved 18 tiden får han hjemmelavet kartoffelmos med enten gulerødder, blomkål eller broccoli i.
Og så ammer jeg ham ellers resten af aftenen og natten.
Han spiser ikke hele portioner, når han spiser. Han får altid enten flaske eller bliver ammet til slut.
Lyder det til at han får tilstrækkelig med fast føde? Hvis han skal have et måltid mere, hvornår på dagen vil du så mene det skulle være? Kunne det evt. være noget hjemmelavet havregrød eller øllebrød?
Det er som om, han meget hellere vil have flaske og bryst. Alt det skemad gider han ikke rigtig. Han bliver sur, fordi det går for langsomt.
En anden ting er, at han ofte laver kast op fornemmelser når han får grøntsags/kartoffelmosen, samt hoster. Det er som om han er ved at blive kvalt i det, og det på trods af at jeg laver det ret tyndt med mælken i.
På forhånd mange tak for svarene.
Knus Ditte