Brev:
Nok mad og mælk?
4. april 2008
Alder:
7 mdr.
Nok mad og mælk?
Hej,
Silje er nu blevet 7 måneder og er godt i gang med at spise fast føde. Jeg er lidt usikker på om hun spiser tilstrækkelig og får nok mælk.
En dag ser typisk sådan ud:'
Vågner og 6 -7 - ammes (hun vil kun sutte i et par minutter)
Kl. 7-8 Havregød lavet på 1/2 havregryn med banan (lavet på mme - spiser alt fra nogel få skeer til næsten det hele), vand i glas
Kl. 9.30 100 - 150 ml mme, puttes og sover i 1,5 time
Kl. 12- 13 Frokost 1/2 - 1 skive bondebrød md smørbart pålæg (hun er godt til at tygge og synke maden), vand i glas, frugtmos eller agurk til at bide i
Kl. 14 -14.30 100 - 150 mme, puttes sover 1,5 - 2 timer
Kl. 16 - 16.30 Skorpe til at bide i og/eller frugt/frugt mos
Kl. 18 - 18.30 Grønsagsmos med kød/fisk (vil kun have 3-4 skeer inden hun bliver sur) ender med at give hende grød (ris) som jeg blander med grønsagsmosen.
Kl 19 - 19.30 puttes
Kl. 23-00 Ammes
1) Får hun i sig nok mad?
2) Som du kan se ammer jeg næsten ikke mer. Hun ville ikke ammes om dagen mere for ca. 3 uger siden, så jeg begynte med flaske og kunne på den måde få i hende lidt mere. Jeg laver altid 150 ml mme, men hun drikker som regel mellem 50 og 100 ml. Får hun nok mælk i løbet af en dag? Kan ikke helt se hvad jeg kan gøre anderledes, da hun ikke vil have mere.
3) Mht. mad er hun ikke den store spiser, og viser tydelig når hun ikke vil have mere. Jeg har også svært ved at få i hende grønsager. Har serveret hjemmelavet- og købemos i alle afskygninger, uden at hun viser den store interesse. Hun kan spise nogel skeer, også vil hun ikke have mer. Grød vil hun derimod gerne have, så det ender som regel med at hun får lidt grønsags mos først og så grød til hun er mæt. Skal jeg bare blive ved med at give hende lidt grønsagsmos og derefter grød?
4) Kan jeg snart begynde at give hende noget andet end grød og grønsagsmos som hun ikke liker, og i såfald hvad vil du anbefale?
Hilsen Ida