Brev:
Gider ikke ligge ned men vil gå
6. april 2008
Alder:
6 mdr.
Gider ikke ligge ned men vil gå
Hej Helen
Ja nu skriver jeg igen vedr Simone... jeg har lige spørgsmål vedr hendes udvikling.
Simone gider nemlig ikke ligge ned at lege, hun vil sidde som hun faktisk har kunne længe og vil stå eller gå. Hun flytter selv benene og jeg holder hende og ja så vader vi ellers rundt i huset. Er det ikke alt for tidligt for hende ... jeg tænker om hun kan belaste sin krop forkert?
Det er selvfølgelig mig der støtter hende men hun bærer faktisk hendes egen krop rejser sig faktisk selv op fra stol. Jeg synes det er svært at stoppe hende i det ...og hun er jo lykkelig når vi går. Jeg synes jo også det er træls, fordi det giver ikke meget rum for mig fordi hun kræver min tilstedeværelse hele tiden når hun vil gå/stå.
Hun sidder selvfølgelig også en del og leger så lægger jeg puder omkring hende og så går jeg lidt. Men tænker at hun så kommer til at mangle at dreje/kravle ... eller er det bare en fase hvor hun vil det nu?.
Det næste er at hun er meget morsyg/seperationsangst og græder når hun er hos andre og hvis jeg går ind i et andet rum, har med stor interesse læst dine svar til andre og gjort at jeg bedre kunne forstå hende. Simone har haft kolik til hun var ca 5 mdr og er gået meget rundt med og er tit påvirkelig af gæster, at vi kommer andre steder m.m.
Det sidste spørgsmål jeg har er hvad kan man forvente hun sover om dagen og hvornår kan man få en fast rytme samt hvor lang tid er normalt de kan holde sig vågen? Synes nemlig hun sover meget forskelligt og er stadig træt når jeg tager hende op nogen gange så kan hun lige holde en time og så er hun pjevset og irritabel. Simone står op kl 6 sover så fra 8-930 (da stadig træt når jeg tager hende op men vil ikke sove mere) sover igen fra 1130 - 1330 og igen fra 1530 -1600. og disse tider kan jo rykke sig fra dag til dag afhængig af hvor lidt eller længere hun sover.
Er faktisk også tit ude at give sut og rokke barnevogn flere gange på en time den ene dag og næste dag ikke. Det undre mig en del?? Ja så kommer hun i seng mellem 19-20. lyder det ok?
Nå håber du kunne tygge dig igennem ovenstående.
Kærlig hilsen
Charlotte