Brev:
Får han nok mælk, vælling og kan vi rejse?
2. marts 2004
Alder:
8 mdr.
Får han nok mælk, vælling og kan vi rejse?
Hej
Så har jeg lige brug for et par gode råd igen.
Min søn er nu næsten 8 måneder. Han spiser 4 måltider om dagen. Problemet er, at efter at han er begyndt at spise så mange måltider, vil han næsten ingen mælk have.
Han drikker en flaske tidligt om morgenen og en flaske sent om aftenen (højst 200ml per flaske). Resten af dagen nægter han, at drikke mælk. Vi har tilbudt ham flasker før og efter maden. Før middagsluren. I løbet af dagen. Varm mælk i kop og kold mælk i kop (altid erstatning, for her i Holland siger de, at man ikke skal give almindelig sødmælk før børn er 1 år), men intet hjælper.
Han er dog tørstig for tilbyder vi ham vand i en kop drikker han grådigt. Dagligt drikker han ikke mere end højst 500ml erstatning om dagen. Er det ikke for lidt?
Et andet spørgsmål er, om det er forsvarligt, at tage en hel weekend væk uden barn. Som sagt bor vi i Holland og når vi i marts får besøg af mine forældre har vi chancen for, at komme lidt væk. På det tidspunkt er vores søn 8 3/4 måned. Vi vil selvfølgelig ikke rejse væk med det samme. Først efter 1 uge hvor han har chancen for, at vænne sig til mine forældre. Kan 2 nætter væk, på nogen måde få konsekvenser for barnet?
Et sidste spørgsmål er hvad er vælling egentlig og hvordan laver man denne?
På forhånd tak.
Mange hilsner fra Dorthe