Brev:
Spiser hele tiden efter sygdom
6. april 2008
Alder:
20 mdr.
Spiser hele tiden efter sygdom
Hej Helen
I påsken var Julie syg med opkasning og diarre. Hun spiste næsten ikke i knapt 4 dage og tabte sig derfor omkring 2 kg.
Siden må jeg sige, at hun har taget revance. Hun spiser nærmest hele tiden og beder hele tiden om mad.
Hendes dag ser således ud:
Kl. 6.30: Står op
Kl. 6.30: ½ grovbolle
Kl. 7.15: 2 dl øllebrød m. mælk
Kl. 9.00: ½ grovbolle
Kl. 11.00: ½ stykke rugbrød, majs og agurker
Kl. 11.45: sover middagssøvn, ca. 1½ time
Kl. 14.15: 1/2 grovbolle
Kl. 17.00: Pasta, måske lidt kød (ikke altid hun vil spise det), majs, agurker og gulerødder. Måske lidt brød til.
Kl. 18.30: I seng for natten
I mellem alle disse "faste" måltider, får hun kiks, rosiner, knækbrød, lidt rugbrød, majs, agurk, banan, æble og riskage. Jeg ved, du tidligere har advaret mig mod næringsværdien i riskagerne, så hun får dem kun, når jeg spiser dem. I det hele taget lige så snart vi (særligt mor) spiser noget, så er hun der med det samme, som en fugleunge, der aldrig får noget at spise.
Er det normalt så (forholdsvis) længe efter en sygdomsperiode, at hun bliver ved med at spise? Eller keder hun sig?
Det skal siges, at hun den sidste uges tid og den kommende uge, har været/skal være hjemme. Den sædvanlige dagplejer er på kursus, afløseren syg, og alternativet var, at hun skulle et nyt sted hen hver anden dag. Da hun i forvejen er svær at aflevere, og da vi ikke synes, det var rimelige kår at byde hende, og ikke mindst da vi havde muligheden for at beholde hende hjemme, har vi valgt dette. Dog ikke uden en vis form for dårlig samvittighed. Vi har ingen børn i omgangskredsen på samme alder, og da hun elsker andre børn, kan det jo godt blive kedeligt for en lille aktiv pige som hende, selvom mor, mormor og farmor forsøger at aktivere hende så meget som muligt.
Det skal siges, at hun sover godt om natten - faktisk bedre end når hun er i dagpleje...
Med venlig hilsen
Linda