Brev:
Udvikling - ked af det efter lægebesøg
7. april 2008
Alder:
14 mdr.
Udvikling - ked af det efter lægebesøg
Hej!
Jeg sidder og får mere og mere ondt i maven grundet lægebesøg tidligere på ugen.
Jeg skulle til læge med min datter, vaccination. Han starter med at sige at det er mærkeligt, at hun ikke kan gå eller sige mere end nej. Og at når vi kommer om en mdr så skal hun kunne gå og snakke.
Ikke nok med det :-( ( ikke ret opløftende faktisk) Så siger han, at hun ikke har taget nok på og vil vidresende til et sygehus i nærheden.
Jeg har ikke fået indkaldelsen endnu, men blir bare mere og mere nervøs. Jeg kom jo til lægen med en helt perfekt datter, og lige pludselig var "alt" ligesom galt. Hun er 14 mdr og måler 77 cm og vejer 9,4 kilo.
Jeg fødte 3 uger for tidligt, og hun har altid været en lille pige. Jeg har aldrig skænket det en tanke at hun skulle være for tynd/ikke tager nok på. Hun er super aktiv og spiser rigtig meget.
Er det meget alarmerende?
Så til det med at gå, så har hun gået ved ting i 3 mdr. nu og går ubesværet rundt. Hun kan gå med støtte af en hånd, men hun er en meget forsigtig (når det handler om bestemte ting, ellers ikke) pige og tør slet ikke at vi giver slip. Hun kan godt stå selv uden støtte, så jeg har da tænkt at alt var i den fineste orden. Er det ikke det?
Med hensyn til at tale, så troede jeg også at det var helt normalt at hun ikke kan sige noget endnu. Udover mam mam og nej. Hun har en stor forståelse for hvad man siger til hende, og har længe kunne forstå hvis man beder hende om noget. Hun snakker som et vandfald, men det er bare ikke rigtige ord.
Er hun meget bagefter på denne front (også)
Jeg ved ikke hvorfor, men jeg blir bare mere og mere ked af det. Igennem hendes korte liv er der sket flere dramatiske ting for os som familie. Vi mistede en lille dreng i november (for tidlig fødsel) og i februar fik jeg en operation der kan forhindre at det sker igen. Det har jo naturligvis været 2 perioder der har tæret på mit overskud, og jeg tænker at det måske er derfor hun er lidt "bagefter"?
Håber at du kan svare mig på disse lidt konfuse ting.
Med venlig hilsen
Den bekymrede mor