Brev:
Vil kun have flasken
7. april 2008
Alder:
9 mdr.
Vil kun have flasken
Hej Helen.
Jeg går er lidt bekymret for Kaya.
Hun har de sidste 10 dage stortset nægtet alt fast føde og tro mig jeg har prøvet alt muligt forskelligt. Hun tager 3-4 skefulde og så vil hun ikke mere. jeg ved hun er i den alder nu hvor hun kan finde på at lukke munden og smide hovedet fra side til side, det må man så sige at hun gør i høj grad. Jeg har ladet hende sidde med ske og maden selv, men heller ikke dér kommer der noget ind.
Hendes plan ser sådan ud for tiden:
Vi står op mellem kl 6-7 hvor hun får en flaske med 200ml. Hun sover fuldt ud igennem og får slet ikke mad efter hun har fået sin flaske kl 19:00.
mellem 8-9 blir hun tilbudt havregrød,flerkornsgrød, yoghurt eller en bolle. Her spiser hun max 6 skefulde og vil slet ikke have bollen.
ca kl 10 blir hun puttet til formiddagslur med en flaske med 200ml som hun stort set også tømmer. (Hun er jo sulten)
mellem 12:00-13:00 får hun frokost. Enten rester fra aftensmaden dagen før, rugbrød eller grød. Igen spiser hun ik rigtig noget, så derfor er hun sulten en time efter, hvor jeg så vælger enten at give hende frugtmos eller en flaske som hun igen spiser med velbehag.
mellem 17:00-18:00 får hun aftensmad og det består af alt hvad vi andre spiser.. især grøntsager, diverse sovse, kartofler, ris, pasta og det samme kød som vi nu spiser.. Dét er faktisk hendes eneste hoved måltid hvor hun spiser 2 kartofler og feks en hel frikadelle.
melllem 19:00-20:00 får hun en flaske med 200ml som hun tømmer og nogen gange vil have mere. Derefter sover hun natten igennem.
I løbet af dagen får hun mange forskellige ting og sidde med i hånden. Gulerødder,agurk,kiks, pølse uden skind, peberfrugt, appelsin, melon osv.. Hun elsker det, men kan det være at det mætter hende for meget så hun er sulten til hovedmåltiderne? Hun spytter jo det meste ud igen så jeg synes det ville være mærkeligt hvis det virkelig mætter hende.
Hun sover 2 gange i løbet af dagen.
Hun er ellers glad nok det meste af dagen, men synes alligevel at der er øjeblikke hvor hun virker som om hun keder sig og blir derfor trist og gal.
Kaya skal starte i dagpleje 1/6........... tror simpelthen det blir SÅ godt for hende.
Håber du vil komme med din mening og måske et godt råd
Venlig Hilsen
Helle