Brev:
Overblik med hensyn til mælk
7. april 2008
Alder:
7 mdr.
Overblik med hensyn til mælk
Hej Helen
Synes generelt, at jeg kan læse på mange af de spørgsmål som er herinde, at folk efterlyser en plan for dagen til den alder deres barn nu har.
Jeg synes det er svært og vide hvornår man skal erstatte en flaske med et mellemmåltid f.eks og hvor stort mælkeindtaget skal være ifht hans alder. Kan man nogen steder se hvor meget mælk de skal have ifht alderen? Kunne det være en ide og lave en vejledning på medlemsklubben? Tror det ville kunne hjælpe rigtig mange.
Jeg tænker selv nu når Gustav næsten er 7 mdr., skal jeg så skifte eks. eftermiddagsflasken ud med eks. vand, bolle og frugt eller vand, grød og frugt eller skal jeg hellere bibeholde flasken for at opretholde stort mælkeindtag.
P.t ser vores dag således ud ifht mad:
kl. 6 flaske 180
kl 8 Havregrød med frugtmos og vand
kl 9-9.30 Puttes til lur - tilbydes flaske tager som regel maks 50 ml
kl 12 Frokost, brødhapsere med leverpostej, Pasta med broccoli mv. vand af kop
kl 14 Puttes til lur med flaske 150 ml
kl 16. 30 Eftermiddagsflaske 150-200 ml
kl 18:30 Aftensmad - eks. Gulerod og kartofler med oksekød
kl 20 puttes til nat med vælling 200 ml
Gustav får p.t kun mad fra glas, men tænker at han nu kan klare lidt grovere mad, vil jeg prøve og tage mere og mere udgangspunkt i vores egen aftensmad. Skal kødet stadigvæk blendes eller må han godt få f.eks kødsovs, når vi får eks. spaghetti og kødsovs ?
Venlig hilsen
Maria