Brev:
Hvordan dækker jeg bedst hendes behov?
7. april 2008
Alder:
4 mdr.
Hvordan dækker jeg bedst hendes behov?
Kære Helen!
Jeg har en dejlig datter, Andrea, på nu 4 1/2 mdr. Hun er her for nyligt opstartet med at få lidt grød og mos, men da hun sover meget om natten, går i seng mellem 19 og 20, og ikke melder sig før ca. kl. 05, næste morgen, synes jeg det er svært at få lagt kosten ind så jeg er sikker på, at hun får hvad hun skal have. Da jeg ikke ammer længere, får hun kun modermælkserstatning, og vælling inden hun skal sove.
Jeg ved godt at hoveddelen af hendes kost stadig skal bestå af mælk, men hvor stort er hendes mælkebehov nu? Hvordan skulle en madplan for hende se ud?
Da Andrea også døjer med tendens til hård mave, er jeg begyndt at give hende sveskemos, med god virkning. Men nu har jeg hørt, at dette ikke er godt, fordi det kan gøre tarmen doven. Er det bedre hvis jeg giver laktulose eller Movikol?
På forhånd tak
Rikke