Brev:
Kost og mælk - 6 mdr.
7. april 2008
Alder:
6 mdr.
Kost og mælk - 6 mdr.
Kære Helen,
Vores datter er nu 6 mdr., og er glad for grød, men jeg synes det er lidt svært hvor ofte jeg skal give hende mælk. Hun spiser også meget om aften/nat, hvordan kan jeg få hende afvendt med det?
Vores dag er ca. sådan her:
Kl. 6 står op, bliver tilbudt flaske, drikker ofte 150 ml.
Kl. 8-8.30 fuldkornsgrød med frugt, eller havregrød m. frugtmos, + vand af kop (spiser ca. 1 dl. grød hver gang)
lægges ud kl. 9, og sover mellem ½-1 time.
Tilbydes flaske ca. kl. 10.30, drikker ca. 100-150 ml.
KL. ca. 12-12.30 fuldkornsgrød m. frugt, + vand af kop
Lægges ud kl. ca. 13, og sover gerne 1½-2 timer.
Tilbydes mælk ved. 15-15--30 tiden, drikker ca. 100-150.
Får grød med ris og grøntsager til aften + lidt frugtmos og kop af vand ca.17.30-18.00
Får flaske ca. 18.45, lægges kl. 19.00
Vågner så ved 22.30 tiden og drikker 200 ml. mælk.
Vågner igen ved. 02.30 tiden og drikker ca. 150 ml.
Står op ca. kl. 6.
Er det ikke lidt meget at hun har brug for flaske både sen aften og nat ?
Kan hun godt få mosede kartofler, sovs og blødt kød allerede ?
Med venlig hilsen
Anja