Brev:
Døgnrytme og udvikling - 7 mdr.
8. april 2008
Alder:
7 mdr.
Døgnrytme og udvikling - 7 mdr.
Hej Helen
Tak for dine råd sidst angående nedtrapning af amninger. Magnus er nu nede på 4 amninger om dagen og det har gået godt allerede fra første dag :0)
Mine spg går nu på om vores døgnrytme samt Magnus udvikling ser okay ud.
Omkring kl 8 vågner vi, hygger lidt i sengen og vi står op. Magnus bliver puslet.
ca 8.30 Får Havregrød eller øllebrød med frugtmos samt mme el vand af kop
ca 10 Får frugtmos samt mme af kop
kl ca 10.30 Puttes til formiddagslur. Sover ca 1 time
kl Ca 12. Får 3- kornsgrød med frugtmos. samt vand eller mme af kop samt noget og sidde med i hånden.
kl ca 13.30 - 14 Ammes og puttes til lur i barnevogn. Sover imellem 2 til 3 timer
klca 16.30 - 17 Tilbydes mme af kop samt noget og sidde med i hånden
kl ca 18 Får kartofler mos med gaffel samt kød og nogen gange sovs + grøntsager samt vand af kop.
kl. 19 - 19.30 Ammes og puttes til natten
kl ca 23 Ammes
kl 5 el 6 Ammes
Leg i hans vågne timer :0)
Nogen dage virker han utrolig træt af grød og jeg er derfor begyndt og tilbyde ham lidt brød med fx smøreost, torskerogn, leverpostej og makrel. Dette er han glad for. Er dog i tvivl om det er fortidligt da han først bliver 8 mdr den 21 april ? Det skal siges at han mundmotorisk er rigtig god til og tygge og er glad for og smage nye ting. Viser os hvis han ikke kan lide det ved og side ard og kroppen dirre. Og ummm hvis han kan lide det. Har ingen tænder endnu.
Jeg har tænkt på at når vi når de 8 mdr og fjerne den amning der ligger inden lur. Er det en ok ide ?
Udviklingsmæssigt vil jeg blot vide om han er alderssvarende.
Tage fat i sine tæer.
Smiler og griner højt.
Flytter legetøj fra hånd til hånd.
Møver rundt når han ligger på maven.
Elsker og stå op.
sidder op uden støtte.
Trille fra ryg til mave samt fra mave til ryg ( triller dog endnu ikke meget fra mave til ryg)
Er meget opmærksom og livlig( vil helst ikke gå glip af noget )
Smiler og charmer når der kommer folk han kender.
Skal se folk an han ikke kender.
Putter alt i munden
Pludre og vi kan føre en "samtale"
Hejser sig op i armene når han ligger på maven, er begyndt og få benene lidt med og bliver sur når han ikke kan.
Glad for vi synger og leger hvor er du...
Elsker og komme i bad
Hvornår begynder de ca og kravle og hvornår begynder de og hejse sig selv op fra ryg til siddende stilling da vi endnu ikke har sat sele i barnevogen da han altid ligger på ryggen og han ændre ikke stilling.
Lena