Brev:
Mareridt hos helt små børn
9. april 2008
Alder:
4 mdr.
Mareridt hos helt små børn
Kære Helen
Tak for en god og meget nyttig brevkasse.
Jeg har en dejlig pige på 4½ måned. Hun trives og er for det meste rigtig glad.
I den seneste uge er hun dog begyndt at vågne op og skrige helt vildt 1-3 gange i de første timer efter, at hun er blevet lagt i seng. Det virker ikke, som om hun er helt vågen, men nærmere at hun har mareridt. Vi plejer at give hende sutten og nusse hende lidt, og så falder hun hurtigt i søvn igen.
Hun har altid haft et godt sovehjerte, og hun sover typisk 11-13 timer om natten uden at vågne.
Jeg er ret sikker på, at det ikke skyldes sult eller lignende, men at det rent faktisk er mareridt. Er det normalt for børn i den alder at have mareridt, og ved man hvad det skyldes?
Venlige hilsner fra
Rikke