Brev:
Søvn og mad - 8 mdr.
9. april 2008
Alder:
8 mdr.
Søvn og mad - 8 mdr.
Hej Helen.
Jeg er usikker om min datter på 8,5 måned får det rigtige mad.
En typisk dag ser sådan ud:
Kl ca 8: havregrød med frugtmos og vand til
kl ca 930: mme ca 120ml
formiddag: Et. lidt frugt, rosiner eller en kiks.
Kl ca 12: rugbrød, mørkt rugbrød u/kerner. Næsten et helt minus skorpe. med leverpostej, markel eller torskerogn. + en ostehaps (hun elsker dem) agurk til at bide i. vand
kl ca 13: mme ca 120ml.
Eftermiddag: Frugt, lidt rosiner eller en kiks. vand
kl ca 16: rismelsgrød med frugtmos.vand
kl ca 18: kartoffelmos med kødbolle af forskelligt kød + grøntsager. Vil kun spise det hvis det er most. Vand. evt. lidt frugtmos til dessert eller en blomme til at gnave af.
klca 21: 180 ml majsvæling.
Jeg ved, at hendes mad skal være "grovere" nu, men så vil hun ikke altid ha det.
Hun er ellers godt i stand vejer 10,4kg og er 76cm.
Er der noget, som jeg skal gøre anderledes??
Mht at sove. Jeg har så mange problemer med at få hende til at falde i søvn. Hun sover, som regl, en time om formiddagen, en time til middag og en halv til tre kvarter om eftermiddagen.
Om aftenen kan jeg som regl, først få hende til at sove efter vællingen kl21. Men mit problem er, at jeg kan ikke bare lægge hende i hendes seng med sutten, så skriger hun og græder inderligt til jeg tager hende op. Hun kan kun falde i søvn i mine arme når jeg vugger hende lidt, når hun så næsten sover, kan jeg lægge hende.
Har du et godt råd? Hun vågner gerne omkring kl2, og der græder hun, til hun kommer med ind i min seng, så putter hun sig i min arm, og falder med det samme i søvn. Jeg er alene med hende, og det tager på mine kræfter og tålmodighed.
Hun skal starte i dagpleje om en lille måned, og der er der jo ingen som vugger hende. Jeg har så mage tanker om det hele og det fylder meget i vores liv.
Jeg håber, du har et par gode råd
Hilsen Maria