Brev:
Fra amning til flaske?
9. april 2008
Alder:
5 mdr.
Fra amning til flaske?
Hej!
Jeg har en dreng på 5-6 måneder som jeg stadig ammer fuldt ud. Vi har et par gange forsøgt at give ham grød eller mos, men det har ingen interesse hos ham.
Han er ret lille af sin alder, da han kun vejede 2100 gram da han blev født (14 dage før termin). Han blev vejet sidste gang da han fyldte 5 måneder og vejede da ca 5500 gram. Jeg går ud fra, at det er derfor at han stadig har nok i min mælk. Ud over vægten, så udvikler han sig helt som han skal.
Min bekymring er nu, at jeg skal starte på arbejde igen når han er 7 måneder, hvor hans far overtager barslen. På det tidspunkt skal han jo gerne spise noget andet end min mælk. Vi har et par gange forsøgt at give ham modermælkserstatning på flaske, men han bliver meget ulykkelig og kan kun trøstes ved at komme til mit bryst.
Har du nogle gode råd til, hvordan vi får ham til at spise af flasken? Jeg går ud fra, at han kommer til at spise grød og mos når han er klar til det (ved en 6 mdrs alder) og at han på det tidspunkt stadig skal have mælk??
På forhånd tak for svaret.
Venlig hilsen
Marit