Brev:
Lidt hjælp til skemad, rytme og søvn
9. april 2008
Alder:
3 mdr.
Lidt hjælp til skemad, rytme og søvn
Hej Helen!
Jeg har lige lidt forskellige spørgsmål.
Lasse bliver 4 måneder d. 29/4, hvor jeg havde tænkt mig at begynde med noget grød. Jeg ammer ham så meget, jeg kan, men supplerer op med ca. 300-400 ml. mme om dagen, da jeg simpelthen ikke har nok mælk. Jeg er i tvivl om, hvilken grød, jeg skal give ham og hvor meget, og er det bedst at lave det helt fra bunden selv? Skal jeg give ham laktulose? Kan du foreslå mig en eventuel plan for dagen?
Om aftenen har vi en frygtelig ballade, når Lasse skal sove. Det ender som regel med, at vi går rundt med ham svøbt i dynen, mens han skriger sig i søvn. Sikkert fordi, han er blevet overtræt, men vi kan simpelthen ikke finde grænsen, for fra grin og smil det ene øjeblik er det skrig og skrål det næste. Om dagen er der slet ingen problemer.
Vi står op ca. 7 – 7:30, og så putter jeg ham i barnevognen 1½ time senere, hvor han straks falder i søvn og sover 2-3 timer. Så er han vågen i 1½ - 2 timer og derefter putter jeg ham igen, hvor han atter tager 2-3 timer. Og så begynder problemet, for han virker slet ikke træt efter den sidste lur.
Vi er begyndt at gå en tur med ham i barnevognen ved 19:30 - 20-tiden i et forsøg på at få ham til at snuppe en lille powernap, så han kan slappe lidt af inden sengetid. Vi synes, at det tegner godt på den måde. Den lille mand har nemlig aldrig haft den store lyst til at sove før kl. 22. Det er også helt okay, når bare han ikke går fuldstændig i selvsving.
Jeg føler mig som verdens mest elendige mor, når han er så ulykkelig. Har du et mirakelråd eller er det fint nok bare at køre en tur med ham?
Med venlig hilsen
Lasse & Michelle