Brev:
Søvnvaner pludselig ændret
11. april 2008
Alder:
8 mdr.
Søvnvaner pludselig ændret
Kære Helen.
Nu skriver jeg igen om min kære datters søvnproblemer. Jeg tror ikke du kan sige så meget, du ikke har sagt før, men jeg har bare behov for at komme ud med mine frustrationer.
Nu vil hun slet ikke sove...Det hele startede med er omgang 3-dages feber. Der kunne jeg slet ikke få hende til at falde til ro, så hun skreg sig i søvn 2 gange i træk. Det satte en hvis skræk i mig, fordi det var forfærdeligt, jeg er ikke typen der lader mit barn skrige. Ugen efter gik det fint, hun faldt i søvn i sin barnevogn både formiddag og middag, og det var lige meget om det var mig eller hendes far der gik med hende.
Så fik hun influenza, og hun var meget sløj, og jeg ville under ingen omstændigheder have at det gentog sig med at skrige, så hvis hun ikke kunne falde i søvn i vognen fik hun lov til falde i søvn ved mors bryst.
Vi overlevede, men nu vil den lille djævel ikke ligge i sin vogn og falde i søvn, hver gang jeg ligger hende ned så rejser hun sig op, hvis hun sider op i vognen, vil hun op og stå. Det skal siges at hun er et meget aktivt, og nysgerrigt barn, hun sidder aldrig stille, hun kravler i hele huset, og det er umuligt at skifte hende for så skal man ligge på sin ryg, og det er ikke et hit. Men hun er også et meget mildt, og glad barn. Men hun bliver meget hurtigt træt, fordi hun er så aktiv, så jeg har næsten altid et træt barn fordi hun vil ikke overgive sig.
Vi står op ved 7-tiden og allerede ved 8-8.30 tiden er hun træt, så der starter vi med at prøve at putte, men hun sover som regel først ved 11-12 tiden hvor hun opgiver ved brystet, eller i bilen.
Det går lidt bedre om aftenen når hun skal i seng, men der ligger hun også og kravler rundt i sengen, til hun ikke kan mere og giver op.
Hun er også igang med separationen, far kan ikke bruges til særlig meget, og de har ellers altid været meget tætte.
Det jeg tænker er om jeg har bidt mig selv i halen, og givet hende lov til at falde i søvn ved brystet, om hun tror at det er måden man sover på, eller er hun igang med en fase hvor alt skal opleves, ja, jeg tænker bare højt.
Jeg er snart nået et punkt hvor jeg snart ikke kan magte det mere. Hver dag når jeg vågner tænker jeg hvordan jeg skal få hende til at sove, og det burde ikke være det første jeg tænkte. Det er også så underlig en situation at stå i, det har lykkes for os i 8 måneder og nu kaos, hvorfor?
Jeg forlanger ikke du kan svarer mig, men det rart at få det ud til en der vil lytte!
God Weekend
Lenas mor