Brev:
Svært ved at finde ro når der er støj
12. april 2008
Alder:
2 mdr.
Svært ved at finde ro når der er støj
Hejsa,
Jeg har en pige på 2 måneder, Maja, der ofte bliver meget ked af det og pjevset når vi er ude blandt mange mennesker og dertilhørende støj. Hun har svært ved at finde ro i sin barnevogn eller på arm. Det gør det svært at gå ud og handle/shoppe m.m..
Vi bor i udlandet og har endnu ikke det store netværk, hvilket betyder at Maja nærmest kun er sammen med min kæreste og jeg i det daglige (Ingen bedsteforældre, venner m.m.). Når vi om tre ugers tid besøger Danmark for at præsentere hende for familie og venner, bliver situationen jo noget anderledes. Der vil hun ofte være i rum med flere mennesker af gangen og vi vil i det hele taget farte mere rundt i byen og på hjemmebesøg m.m.
Mit spørgsmål er så, om man stille og roligt kan vænne så lille et barn til at være steder hvor der er mange mennesker og dertilhørende støj (Selvfølgeligt i et begrænset tidsrum)? Evt. ved at tage hende med ud forskellige steder x antal gange om ugen inden vi rejser eller lignende? Eller er det alt for meget at forlange af et 2 måneder gammelt barn?
På forhånd tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
Ida