Brev:
Stadig problemer med den søvn
13. april 2008
Alder:
6 mdr.
Stadig problemer med den søvn
Hej Helen
Tak for dine tidligere svar mht. Emils søvn. Vi har nu fundet ud af at han ikke vågner pga. sult om natten, som vi før troede, for han spiser kun lidt. Hvorfor han så vågner, ja det kan vi ikke regne ud.
Han er pludselig begyndt at være vågen i flere timer om natten og er meget urolig, vågner ved det mindste. Nogle dage tager han en ordentlig grædetur på op til en time, hvor intet hjælper. Han vågner måske op til 10 gange på en alm. nat. Tit når vi lige at berolige ham og få ham til at sove videre, og så vågner han igen 5 min. efter, og sådan kan det køre i flere timer. Vi er begyndt at svøbe ham om natten, og det tror jeg godt han kan lide, men det har ikke den store effekt. Det har nu stået på i godt 2 uger og bliver værre og værre synes vi.
Vi har været til læge med ham og har fået tjekket hans ører, og de så fine ud. Der er heller ikke nogle tænder på vej, ser det ud til.
Emil får mad 3 gange om dagen og er meget glad for skemad. Hans mælkeindtag er stadig på omkring 1 liter, så det er nok heller ikke det. Men hvad kan det så være??
Kan det være det udviklingsspring han er midt i som påvirker hans søvn? Vi har ikke de store problemer med at få ham til at falde i søvn om aftenen, og han vågner fra den sidste lur allerede ved 15 tiden så han burde helt klart være træt nok. Det virker sådan set også som om han er træt om natten, og græder lidt af frustration fordi han ikke kan komme til at sove - hvordan kan vi bedst hjælpe ham?
Emil er begyndt at rulle og møve rigtig meget og han er meget aktiv hele tiden, der er fuld fart fremad og han suger indtryk til sig. Vi er pt nærmest 2 hjemmegående voksne, da min kæreste har et halvt års barsel og jeg selv kun er afsted på mit studie en gang om ugen, så han får masser af opmærksomhed og stimulation, selvom vi også prøver at få ham lidt ned i gear ved hjælp af stille musik, læse bøger, sidde tæt osv.
Håber du har et godt råd, da vi er ved at være lidt nedslidte. Det er hårdt ikke at kunne trøste ham!
Venlig hilsen
Sara