Brev:
Kost, mad galt i halsen og vægt
14. april 2008
Alder:
7 mdr.
Kost, mad galt i halsen og vægt
Hej Helen
Tak for dit sidste svar - har prøvet og få mere mælk i Lucas i løbet af dagen og det hjalp på hans nattesøvn. Han småklynger dog meget i løbet af natten, men hjælper som regl hvis han får sutten og kommer i en ny stilling
Men nu melder der sig endnu et spørgsmål fra min side..
Følger jo trofast med på siden og læser mange af spørgmålene som vedrører Lucas aldre (03.09.2007). Jeg tror aldrig jeg har tænkt så meget over tingene før som jeg gør efter jeg er blevet mor - puha der er gang i hjerneaktiviteten. Men jo selvfølgelig kun fordi man vil sin lille guldklump det bedste:0)
Jeg kan se at du anbefaler mange at give en ekstra portion grød om eftermiddagen. Og nu er jeg da blevet helt i tvivl om det er noget Lucas skal have. Synes bare næsten ikk jeg kan få mere mad i ham i løbet af dagen, da synes at meget at dagen går med at spise:0)
Så kunne du evt hjælpe mig med hvordan jeg får det ind i vores dagsplan?
Vores plan ser sådan ud:
vågner kl.6-6.30: Får en flaske 200 ml mme - spiser der hele
Morgenmad kl. 7.30-8.00 : Havergrød eller øllebrød af 1 1/2 dl mælk eller vand og mme af kop
Kl.9.00-9.30 puttes til formiddagslur med en flaske - spiser mellem 80-150 ml
Sover mellem 1 1/2 -2 1/2 time
Frokost: Grød af spelt eller flerkorn med frugtmos og vand af kop
kl. 14.30-15.00 puttes til eftermiddagslur med en flaske mme - spiser melle 80-150 ml
Sover mellem 1 - 2 timer
Aftensmad kl. 17.00 - 17.30 grønsagsmos med kød og mme af kop
Puttes til nat kl.19.00 - 19.30 med en flaske vælling spiser ca 200 ml.
Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke er så godt til at lad han få "fingermad". Helt ærligt så er jeg så bange for han får noget i halsen og bliver kvalt. Har du nogle ideer til hvad der er godt og give ham? Har prøvet med babykiks, men det gik ikke. Han har 2 tænder i undermunden, så han kan jo bide det over, og det endte faktisk med at han fik noget galt i halsen, og brækkede sig ud over det hele. Derfor er jeg nok desværre lidt tilbageholdende med "fingermad":0(
Jeg vil dog gerne snart til at starte op med nogle rugbrødshapser til frokost. Skal han så stadig også have grød?
Lucas er jo en stor dreng. Det har han jp været hele tiden. Mange siger at omkring 7-8 mdr alderen skal deres vægt begynde at stå stille. Det synes jeg ikke Lucas gør. Sidst han blev vejet 1/4-08 havde han taget 1 kg på på 4 uger. Han vejer nu 11,35 kg. Han er en lang dreng. Bruger str 80 i tøj og det passer ham. Jeg ved godt at børn er forskellige og vokser forskelligt, men jeg bliver bare ked af det når alle kommentere min store dreng, også mellem linjerne spørger om jeg ikke overfodre ham.....
Han er en meget aktiv dreng og sidder stort set ikke stille i hans vågne timer. Han møvre sig frem på maven. Kommer rigtig tit op i "kravlestilling" men står og vugger. Han kan sidde selv og kan næsten sætte sig op selv. Han bruger stemmen rigtig meget. Ja han snakker faktisk hele tiden:0) Han er altid i godt humør og smiler til alt og alle..
Nå, det var det for denne gang - det endte i en ordentlig smøre, håber du kan finde hoved og hale i det.
Glæder mig til at høre dine tanker.
Venlig hilsen
Pernille