Brev:
Sove selv og undgå tidlige morgener
16. april 2008
Alder:
6 mdr.
Sove selv og undgå tidlige morgener
Hej Helen
Jeg har nu forsøgt at følge den plan, du var sød at lave til mig sidst. Det fungerer nogenlunde, dog kan jeg ikke altid få Lauge til at spise så hyppigt, som du foreslår. Men eftersom han ikke er undervægtig og ellers trives, så er det vel okay, at han spiser, som han vil.
Han sover som sagt i sit eget værelse nu og jeg er kun inde hos ham en 5-6 gange i løbet af natten. Igår puttede vi ham allerede kl. 19. 15 og lod ham så pive lidt, mens vi gik ind og ud, gav ham sut, lagde dynen på ham osv. Til sidst overgav han sig kl. 20.00.
Er denne procedure ikke vejen frem, hvis han skal lære at falde i søvn selv?
Min mand og jeg har aftalt, at "køkkenet er lukket" om natten - og at han kun får én flaske efter puttetid. Nogle gange vågner han først kl. 1 andre gange omkring midnat. Jeg vil ikke vække ham og give den kl. 23.00, fordi jeg satser på, at han så bare en dag sover igennem uden at vågne. Er det helt misforstået. Gør jeg ham en bjørnetjeneste ved at vente med dagens sidste flaske til han selv vågner første gang??
Han puttes nemt igen efter flasken og sover så 3 timer. Kl. 4.00 begynder balladen så, hvor jeg fiser ind og ud til ham. Han er meget urolig men virker træt. kl. 5.00 tager jeg ham op i dynen og vugger ham lidt, og det får ham til sove. Så sover han i 20 min. og så gentager seancen sig. Kl. 6.00 er det okay at stå op, og det gør vi så. Han virker frisk og glad og udhvilet. Jeg nægter at lade dagen begynde før kl. 6.00, så jeg insisterer på at han sover længere end til kl. 5. Desuden ser han jo træt ud, så det er vel okay at forlange det af ham?
Mit sidste spørgsmål lyder på: Hvad kan vi gøre for at undgå alt den tumult mellem 4 og 6 om morgenen? Jeg vil helst undgå de her råd der hedder, lad ham ligge og græde sig i søvn, men vil på den anden side også gerne undgå at skulle gå i pendulfart mellem hans og min seng.
Og så det allersidste spørgsmål i denne omgang. Jeg vil gerne være gravid hurtigst muligt igen, men har endnu ikke fået min menstruation. Lauge er flaskebarn og jeg har ikke ammet ham siden han var 3-4 mdr. Hvornår kan jeg forvente mig at få min menstruation igen og dermed forsøge at blive gravid?? Er det noget, jeg aktivt kan gøre for at få gang i min cyklus igen?
Tak for hjælpen
Venlig hilsen
Lauges mor