Svar: Hvor meget modermælkserstatning i døgnet
16. april 2008
Alder:
6 mdr.
Kære Bella
Det lyder lige efter bogen med ca 800ml mme i døgnet og derudover skemad 3 gange dagligt. Det er super at din dreng sover igennem som han gør - nyd det!
Det er sådan at modermælkserstatning mætter mere end modermælk gør, derfor vil børn der får flaske ofte spise færre måltider end børn der bliver ammet og de vil således ofte også sove lidt længere intervaller om natten. Med det indtag af mælk og mad din dreng har, så er der intet i vejen for at du lader ham sove og lader ham selvregulere.
Med hensyn til at koge vandet, når man har privat boring, så skal man forhøre sig på sit lokale vandværk. Det er sådan at vandet kan variere meget alt efter, hvor i landet man bor og derfor er man nødt til at rådføre sig lokalt.
Vand fra private brønde kan anvendes, hvis en analyse af vandet har vist, at det er forsvarligt. Du kan rette henvendelse til kommunens tekniske forvaltning for at få foretaget en analyse.
Det er især nitrat i drikkevandet som kan være problematisk og er man i tvivl eller oplever at der kan være problemer med drikkevandet, er det embedslægen, der skal kontaktes.
Jeg håber ovenstående hjælper dig lidt videre, rigtig meget held og lykke - det lyder som om at I stortrives hos jer:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske