Brev:
Arp, svært at fjerne
16. april 2008
Alder:
2 mdr.
Arp, svært at fjerne
Hej Helen
Og tak for super brevkasse!! Jeg har nydt godt at flere af dine gode svar og nu har jeg meldt mig ind.
Jeg skriver fordi min datter på 10 uger har fået arp i hovedbunden. Jeg ved ikke om det er meget eller lidt, for det er svært at finde billeder af. Men jeg har læst at det er en god ide med olie, evt over natten, og så en tættekam eller blød tandbørste til at skrabe det af med. Jeg har prøvet begge dele og har klart mest held med tandbørsten. Og så synes jeg at olien virker bedst mens den stadig er våd og altså ikke efter en lang nat under hue... Måske putter jeg ikke nok på. Jeg bruger olivenolie.
Men: det er altså meget svært at få af... og hun bliver meget rød, når jeg har været igang. Jeg har fået råd om at tage det lidt af gangen, men jeg vil på den anden side også gerne af med det, fordi jeg kan forstå at det ikke blot kan sprede sig, men også sætte sig som børneeksem??
Så: skal det være så svært at få af (jeg tænker kan det være noget andet, selvom jeg kan få skæl af). Hvor hårdt skal jeg gå til værks, hvor nervøs skal jeg være for fontanellen? Og hvor lang tid skal jeg blive ved af gangen, eller på hvor stort et område?
Jeg synes klart tandbørsten er bedst og da min lille pige ser ud til at nyde det svært, så har jeg tænkt mig at bruge den, når jeg nu efterfølgende skal forebygge arpen - det er vel OK, eller har en tættekam andre fordele?
En anden ting: smitter skællende i sig selv? Kan de f.eks sætte sig i øjenbrynene og skabe problemer der?
Mange hilsner og på forhånd tak,
GP