Brev:
Holdninger til komælk
17. april 2008
Alder:
12 mdr.
Holdninger til komælk
Hej Helen!
Jeg er nu holdt op med at amme og så melder spørgsmålet om komælk sig....
Jeg kan ikke selv så godt tåle at drikke mælk og er selvfølgelig opmærksom på om Katrine har det på samme måde.
Hun får mælk i form af smøreost og hvis jeg laver mos, er det også med mælk og smør. (Hun har endnu ikke fået youghurt eller andet, men det er mere fordi vi ikke selv spiser det, så det er sjældent i huset... ). Det er den deciderede drikkemælk jeg er usikker på.
Min læge siger at hvis hun ikke drikker mælk skal hun have et kalktilskud. Det får hun nu i form af en tablet som jeg knuser i hendes havregrød om morgenen. Så hun burde være dækket ind.
Min overordnede holdning til mælk er, at det er godt for kalve, men ikke nødvendigvis så godt for mennesker... jeg mener: Vi er et af de lande i verden, der drikker mest mælk og alligevel har vi en meget høj forekomst af knogleskørhed. Det hænger ikke helt sammen i mine ører, så jeg er som sagt ikke så overbevist om vores evne til at optage kalken fra komælk.
Min egen sundhedsplejerske er enig med mig, men siger hun skal anbefale hvad sundhedsstyrelsen siger. Og de fleste andre omkring mig ( forældre m.fl.) er nærmest forargede over at hun ikke får mælk. Så jeg vil egentlig bare høre hvad DU mener??
Venlig hilsen
Susanne