Brev:
Agressiv adfærd
17. april 2008
Alder:
2 år, 4 mdr.
Agressiv adfærd
Hej Helen.
Jeg er bekymret for min søns adfærd. Situationen er at jeg er gravid med tvillinger i uge 25 eller det vil sige at jeg har fået foretaget fosterreduktion i 22 uge da den ene tvilling led af en alvorlig og dødelig sygdom. Vi har ellers boet i Slovakiet men pga det her er min søn og jeg flyttet hjem til mine forældre i DK til efter fødslen.
VI har været i DK i snart 2 måneder. Min søn på 28 måneder er startet i dagpleje for 4 dage siden. Det går godt i dagplejen og der er ingen problemer. Men når han kommer hjem udviser han en hysterisk adfærd når ikke han får sin vilje. Han er blevet meget bedre til dansk, men snakker dog ikke rent, som jeg kan høre de andre på hans alder i dagplejen gør. Inden han kom i dagpleje har en del af hverdagen foregået efter hans præmisser men jeg prøver at skabe strukturerede rammer for ham så godt jeg kan, hvilket ikke er nemt når ens forældre til tider er af anden overbevisning.
Jeg kan nu flytte i lejlighed i 3 måneder hvor jeg håber at få mere styr på det hele. Det bekymrer mig meget hans adfærd. Er det en reaktion som er normal i den alder eller skal jeg tilltænke årsagen som reaktion på alt det der sker med at vi som familie ikke er samlet?
Han snakker i tlf med sin far hver dag men på det seneste er det som om han med vilje ikke vil. Jeg tolker det lidt som om han er sur over han ikke er hos os. Han kommer hver 14 dag hvor vi så er sammen, men det er altid sammen med familie, da vi lige nu ikke har andre steder at bo. Nu har jeg helt ondt af ham at han skal være storebror med al den turbulens. Hvad kan jeg gøre for ham nu og til den tid hvor der kommer en lille ny?
Jeg går med konstant dårlig samvittighed ikke mindst fordi jeg rent fysisk ikke er i stand til at lege det med ham han gerne vil.
Hilsen Dorthe