Brev:
Hvordan gør jeg med amningen når jeg starter på job?
17. april 2008
Alder:
7 mdr.
Hvordan gør jeg med amningen når jeg starter på job?
Hej
Først tak for en rigtig god side..
Jeg har verdens nemmeste pige på snart 7 mdr. (hun er fra 26/8-2007) Hun spiser fint og ammes stadig. D 5 maj skal hun starte i dagpleje, derfor er jeg i tvivl om jeg stadig ammer for meget..
Hendes måltider ser sådan ud.
Hun bliver lagt i seng kl 19 hvor hun ammes.
kl 06 ammes
kl 08 Havregrød med frugt mos
Formiddagslur på 3 kvarter- 1,5 time
kl 10- 11 Ammes
Middagslur på 1- 2 timer
kl 13-14 Grød
kl 16 banan/frugt eller ammning
Powernap på 1/2 -1 time
kl 18 kartoffelmos med gulerødder og ærter.
i bad
kl 19 ammes
19.20-19-30 sover hun..
Disse tidspunkter er ca tider.
Jeg har prøvet at tilbyde hende mme i kop med maden, men det er hun ikke vild med og synes også at hun fik meget hård mave, så den står på vand til alle måltiderne da hun drikker mere der.
Jeg har derfor 2 spørgsmål:
- Hvordan gør jeg med amningen når jeg starter på job? jeg arbejder i et fritidshjem og skal derfor først møde tidligst kl 10 men er så først hjemme kl 17. Jeg har ikke lyst til at give hende flaske og trives fint med amning. Min plan er hvertfald at blive ved til hun runder 1 år.
- Er det normalt at hun har afføring 3 gange dagligt? Hun presser fint for det og virker ikke påvirket af det, men det er mere mig der er bekrymret. Dette "problem" er kommet efter hun er begyndt på grød til middag.. før var det 1 gang dagligt..
Det var vist det..
Kærlig hilsen
Helene og Solveig