Brev:
Problemer med at falde i søvn - 6 mdr.
19. april 2008
Alder:
6 mdr.
Problemer med at falde i søvn - 6 mdr.
Hej Helen
Jeg skriver til dig fordi jeg er ved at være dybt frustreret over min datter. Ida er knapt 7 måneder og vil bare ikke falde i søvn om aftenen. Hun bliver fuldstændig hysterisk, stå i bro og skriger helt vildt. Det eneste som kan trøste hende er at jeg sidder og nusser hende i ansigtet mens jeg synger mariehønen evigglad...
Hun har aldrig været god til selv at falde i søvn om aftenen men nu er det som om det bare bliver værre og værre... Jeg har læst bogen godnat og sov godt, så skulle hun jo i følge den i løbet af en uge have lært at det ikke nytter noget at skrige, men nej, vi nåede op på at hun skreg i halvanden time inden hun overgav sig. Og det stod på flere dage i streg.
Det kunne jeg ikke bære til sidst. Så har jeg været inde på sovecoach.dk hvilket virkede i to dage. Så synes hun bare det var hyggeligt at jeg sad der og begyndte at ligge og snakke og lege. MEN så snart jeg bare gjorde tegn til at rejse mig fra stolen blev hun fuldstændig hysterisk. Selv når jeg troede hun var faldet i søvn opdagede hun at jeg rejste mig. Nu sidder jeg så derinde i en timestid hvor hun smågræder og jeg trøster. Og jeg synes ikke jeg orker det mere, trænger til at kunne invitere gæster eller at kunne tage i byen. Som regel er det mig som bedst kan trøste hende ved bare at sige schh, men far er også blevet bedre til det. Selv om hun lige bliver lidt mere gal når han kommer derind.
Ida´s døgnrytme er:
Ca 7.00 vågner hun, får morgenmad øllebrød og flaske
ca 8.00 leger lidt på gulvet
ca 8.30 får tøj på og kommer ud i barnevognen, lægger sig som regel til at sove med det samme og uden nogen form for hjælp
ca 10.30 vågner og kommer ind og lege eller vi kører ud og for handlet
ca12.00 frokost, grød og frugt
ca 13 kommer ud at sove, igen uden nogen form for hjælp
ca 15.00 vågner kommer ind og lege og får eftermiddags snack
ca 17.00 forsøger jeg at få hende til at tage en lur, oftest uden held
ca 18.00 aftensmad, kartoffelmos og grøntsager
ca 19.00 bad, nattetøj, børste tænder
ca 19.30 vælling og så i seng.. OG SÅ STARTER BALLADEN
Du skal vide at Ida ellers er en meget mild og grinende pige. Det er sjældent at hun græder i løbet af dagen med mindre at hun er sulten. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre der om aftenen, og har virkeligt brug for noget hjælp til at komme videre..
På forhånd tak
Camilla